We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

Wortel Crux helpt producten en diensten nuttiger en bekender te maken.

Creatief bureau

Als creatief bureau houden we ervan om ingewikkelde (marketing) vraagstukken met zakelijke doelstellingen op te lossen.

We zetten creativiteit in om mensen vanuit een positieve emotie in beweging te brengen. Creativiteit wordt in onze ogen veel geassocieerd met middelen: ludieke acties, flitsende websites, logo’s en viral video’s. Deze middelen zijn belangrijk, maar er is meer nodig om doelstellingen te behalen en mensen in beweging te krijgen. We gaan op zoek naar de kern, de crux en zetten dit om in creatieve visie met samenhangende doelstellingen en ideëen.

Nuttig & bekend

Wees eerlijk: werk je aan een product of een dienst dat echt van betekenis is in het leven van anderen? Of probeer je uitsluitend iets te verkopen met een marge, zonder achterliggende gedachte?

We zijn ervan overtuigd dat dat laatste niet meer van deze tijd is: ‘nuttig zijn’ is essentieel om op lange termijn succes te hebben. Als mens, als werknemer, bedrijf, product of dienst.

Succes is afhankelijk van je vermogen duidelijk te maken welk nut je dient. Als creatief bureau helpen we met strategische oplossingen bedrijven met het nuttiger en bekender maken van producten en diensten, alsmede met de ontwikkeling van communicatie die dit zichtbaar maakt.

Werkwijze

creatief-bureau

Fase 1. Onbenut potentieel

We gaan in eerste instantie op zoek naar het onbenut potentieel van een merk en/of bedrijf. Wat houdt dat in? We gaan kijken wat mist – ook bij de concurrentie – en waar de (potentiële) klant behoefte aan heeft. Iets dat nog niet bestaat maar wat wel meteen relevant is. Een soort onbewust verlangen waar wij op kunnen inspelen.

Dit onbenut potentieel ontdekken wij door vier ontwikkelingen op elkaar te leggen; de interne en de maatschappelijke ontwikkelingen, de concurrenten en de (potentiële) klant. Een tijdrovende klus, maar in strategisch opzicht goud waard.

Wanneer we onze voelsprieten gebruiken, ons verdiepen in het merk/bedrijf en veel lezen en praten met de diverse partijen, ontstaan als vanzelf bijzondere inzichten.

Fase 2. Succesformule

Een succesformule betekent voor ons een creatieve en praktische aanpak. Deze bestaat kort samengevat uit: (merk)strategie, creatieve voorstellen, meerjarige doelstellingen, budgetverdelingen, in kaart brengen en oplossen van interne issues, rollen en verantwoordelijkheden van medewerkers.

We gaan niet over één nacht ijs. Het ontwikkelen van een succesformule gaat in samenwerking met de opdrachtgever en zijn of haar klanten. Vervolgens brengen we het totaalplan terug tot overzichtelijke kwartaalplannen met doelstellingen, zodat we stapje voor stapje progressie kunnen boeken.

Fase 3. Executie

De conceptuele voorstellen doen we meestal intern; voor de uitwerking trekken we externe specialisten aan. Zo stellen we per opdracht een passend team samen.

We omringen ons graag met mensen die slim, creatief en snel zijn om tot het beste resutlaat te komen. Onze ego’s staan ons daarbij niet in de weg.

Vraag het Sigmund

Beantwoord 18 vragen en je weet of wij dezelfde dingen belangrijk vinden.